Gra Let's talk - Choose Your Own Destiny - New Year's Shenanigans

2129

New product

SYLWESTROWA GRA

CHOOSE YOUR OWN DESTINY – NEW YEAR’S SHENANIGANS

 

Nowy Rok można świętować na różne sposoby. W domu pod kocem z książką, na kameralnym spotkaniu ze znajomymi albo na hucznej, miejskiej imprezie.

Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, możesz mieć pewność, że scenariusz się zaskoczy wielokrotnie. Twoje decyzje będą miały dalekosiężne konsekwencje dlatego przemyśl dobrze, którą kartę chcesz odkryć!

 

  •          Gra opiera się na dyskutowaniu i negocjowaniu wielowątkowych scenariuszy wydarzeń, które prowadzą do różnych zakończeń.

 

  •          Uczniowie mają przedstawione jakieś sytuacje i kilka alternatywnych działań – wspólnie muszą podjąć decyzje, które działania chcą podjąć i uargumentować dlaczego akurat te.

 

  •          Kolejne karty, to kolejne działania, kolejne negocjacje i coraz bardziej zawiła i zaskakująca fabuła.

 

• Gra składa się z 40 głównych kart plus 5 dodatkowych kart ze zwrotami do wykorzystania przez uczniów

 

• Uczniowie pracują w grupach 2-5 osobowych (na zajęciach 1:1 również można wykorzystać grę- wtedy negocjacje odbywają się z nauczycielem)

Co ćwiczymy?

 

  • Słownictwo z całej podstawy programowej (każda gra skupia się na oddzielnym dziale)
  • Gramatykę (mnogość sytuacji i scenariuszy zmusza uczniów do używania różnorodnych struktur i czasów)
  • Funkcje językowe, czyli gotowe zdania i popularne zwroty, które są niezbędne do płynnej komunikacji (nie tylko te podane na kartach, ale mnóstwo innych, wymuszonych przez zawiłe scenariusze i niespodziewane zwroty akcji)
  • Umiejętność pracy w grupie, przedstawiania swojego punktu widzenia i negocjacji.

 

Dodatkowe zadania:

 

  • Gra może służyć wielokrotnie – wybór innego scenariusza prowadzi do innych kart i innych zakończeń.
  • Uczniowie, którzy zagrali w grę wielokrotnie mogą ułożyć swoje własne zakończenia, lub dodać nowe wątki na zrobionych przez siebie dodatkowych kartach.
  • Opowiadanie o możliwych skutkach różnych działań to idealny pretekst do przećwiczenia zdań w trybach warunkowych.
  • Inspirując się kartami „choose your own line” uczniowie mogą stworzyć listę słówek niezbędnych do użycia w grze – ta opcja sprawdza się wyjątkowo dobrze, kiedy używamy gry jako powtórki leksykalnej po zrealizowaniu danego działu z podręcznika. 

 

Praca w grupie:

 

  • Współtworzenia znaczeń w rozmowie.
  • Możliwość pomagania sobie w przypadku braku zrozumienia, testowania swoich hipotez językowych, otrzymywania informacji zwrotnej o poprawności i zrozumiałości używanego języka, oraz uczenia się od siebie.
  • Gra zawiera elementy powtarzalne (rozmowa odbywa się z kilkoma osobami na ten sam temat) – zwiększenie nie tylko płynności i logiki wypowiedzi, ale także praca nad zrozumiałością i poprawnością.

 

Cele niejęzykowe:

 

  • Budowanie relacji w grupie
  • Kreowanie pozytywnego nastawienia do procesu nauczania
  • Wiara we własne możliwości
  • Odnoszenie się podczas zajęć do ważnych kwestii
  • Wspomaganie rozwoju osobistego
  • Motywowanie do pracy
  • Odpowiadanie na potrzeby emocjonalne uczniów poprzez dyskusję na istotne tematy

 

Last but not least: Te gry to “samograj” – rolą nauczyciela jest podsłuchiwać jak uczniowie się angażują i radośnie snują dywagacje po angielsku. Proste zasady i arcyciekawe wątki gwarantują świetną zabawę, mądrą powtórkę leksykalno-gramatyczną i ekscytujące negocjacje.

 

Autorką scenariuszy jest EWA TOREBKO.

30,48 zł

30,48 zł per 1 zestaw