Baza najbardziej użytecznych i najciekawszych czasowników frazalnych (phrasal verbs) i ćwiczenie konwersacyjne w jednym!
Idealny zestaw do rozszerzenia materiału na zajęciach z języka angielskiego w szkole, na zajęciach dodatkowych, oraz do pracy indywidualnej uczniów.
JAK TO WYGLĄDA?
Na każdej karcie znajdziesz pięć otwartych pytań, z których każde zawiera wybrany czasownik frazalny.
Pytania i czasowniki na karcie dobrane są tematycznie. Zakresy tematyczne odpowiadają tym znajdującym się w podstawie programowej. Wśród nich znajdują się między innymi: „dom”, „podróże”, czy „człowiek”.
Część z kart skupia się wokół najpopularniejszych czasowników, które są najczęściej używane do tworzenia „phrasal verbs”, takich jak „get”, „go” i „do”.
Dodatkowo, tematy z kart zobrazowane są ciekawymi, kolorowymi zdjęciami i ilustracjami.
Zestaw zawiera 48 kart.
JAK TO DZIAŁA?
Podstawowym użyciem zestawu jest zaangażowanie uczniów w odpowiadanie na zawarte na kartach pytania. W zależności od ich poziomu zaawansowania, ich odpowiedzi mogą być krótsze lub bardziej rozwinięte.
Mniej zaawansowane grupy warto namawiać do przygotowania odpowiedzi pisemnej, którą mogą następnie odczytać.
Uczniowie mogą pracować nad pytaniami pojedynczo, ale także w parach lub w grupach. Ich odpowiedzi na pytania z kart mogą być wówczas przedstawione w formie dialogu.
Doskonałym zadaniem na rozgrzewkę jest także opis obrazka. Na podstawie takiego opisu, możesz też zaangażować uczniów w zgadywanie tematu danej karty.
Uczniowie mogą także zabawić się w „detektywów”, próbując odgadnąć lub wyszukując znaczenia przedstawionych na kartach czasowników frazalnych.
Ciekawą aktywnością może być też próba kreatywnego zilustrowania phrasal verbs, która ułatwi uczniom ich zapamiętanie. Możesz zaproponować uczniom kalambury lub tzw. „miminig”, ale także rysowanie.
Karty mogą być używane pojedynczo, jako uzupełnienie konkretnych tematów z podręcznika, w ramach powtórzenia, ale także jako całkowicie osobne ćwiczenie, na przykład rozgrzewka językowa na początku każdej lekcji.
DLACZEGO TO DZIAŁA?
Zestawy otwartych pytań i ciekawe ilustracje motywują uczniów do dyskusji i budowania dłuższych, pogłębionych wypowiedzi.
Pracując z kartami uczniowie rozwijają swoją znajomość czasowników frazalnych, które są ważnym elementem języka mówionego.
Przyporządkowanie czasowników do poszczególnych tematów, które są dodatkowo zobrazowane ilustracjami, sprawia, że uczniowie szybciej i trwalej zapamiętują nowe wyrażenia.
DLA KOGO TO JEST?
Dla nauczycieli i lektorów, którzy chcą zmotywować swoich uczniów do mówienia, a jednocześnie dać im narzędzia, dzięki którym będzie im łatwiej tę umiejętność rozwijać.
Dla uczniów, którzy nie tylko chcą wzbogacić swój aktywny zakres słownictwa o nowe, przydatne zwroty, ale przede wszystkim przestać bać się mówić!