Karty konwersacyjne i ćwiczenie gramatyczne w jednym!
Idealne narzędzie do wykorzystania w szkole, na lekcji, na zajęciach indywidualnych, oraz samodzielnej pracy ucznia.
JAK TO WYGLĄDA?
Każda karta opiera się na wybranym zagadnieniu gramatycznym – od podstawowych czasów, poprzez czasowniki modalne, okresy warunkowe, aż po stronę bierną i mowę zależną. Znajduje się na niej pięć pytań, które dodatkowo stanowią zadanie gramatyczne do rozwiązania (uzupełnienie luk, wybranie prawidłowej formy, itp.).
Pytania na każdej z kart oparte są na wybranym zagadnieniu tematycznym, np. sztuka, sport, klimat, czy relacje międzyludzkie.
Tematy zobrazowane są ilustracjami, które rozbudzą wyobraźnię uczniów i zachęcą ich do pogłębionej dyskusji.
Zestaw zawiera 48 kart.
Do zestawu dołączony jest klucz odpowiedzi.
JAK TO DZIAŁA?
Możesz korzystać z całego zestawu na raz, lub skupić się na wybranym zagadnieniu gramatycznym, czy zakresie tematycznym.
W podstawowym użyciu, zadaniem uczniów jest uzupełnienie luk odpowiednimi formami gramatycznymi i odpowiedź na pytania. Reszta zależy od Ciebie i Twojej kreatywności! Zawartość kart konwersacyjnych jest świetną inspiracją do ćwiczeń w grupie, dyskusji na forum klasy czy nawet rozwijania umiejętności pisania.
Pojedyncze karty mogą być wykorzystane jako wprowadzenie do tematu lekcji czy większego działu tematycznego. Ciekawe ilustracje i angażujące pytania zachęcą uczniów do spekulacji, odkrywania tematu i wymiany zdań.
Ze względu na szeroki zakres tematyczny i gramatyczny, zestaw „Grammar” stanowi także doskonały materiał powtórkowy zarówno przed pojedynczymi sprawdzianami, jak i egzaminami certyfikacyjnymi czy maturą.
Umieszczone na kartach ilustracje mogą być dla uczniów zarówno pomocą, jak i utrudnieniem. Zależnie od tego, jak je zinterpretują i wykorzystają, mogą one poszerzyć lub zawęzić temat dyskusji czy sposób, w jaki będą odpowiadać na pytania.
DLACZEGO TO DZIAŁA?
Aktywacja posiadanej wiedzy i umiejętności językowych w produkcji języka (ustnej i pisemnej) buduje naszą świadomość językową i pewność siebie w używaniu języka.
Wykorzystując różne techniki uczenia się (mówienie, pisanie, rozwiązywanie zadań) uczymy się szybciej i wiedza zostaje z nami na dłużej.
Mechanizmy uczenia się opierają się też na skojarzeniach i korelacjach między różnymi działami wiedzy językowej, np. słownictwo-gramatyka, wymowa - zapis. Dzięki ich połączeniu uczenie się i zapamiętywanie nowych zagadnień przychodzi nam łatwiej i jest trwalsze.
DLA KOGO TO JEST?
Dla nauczycieli i lektorów, którzy chcą wzbogacić swoje lekcje i zaangażować swoich uczniów w rozwijanie umiejętności mówienia (i pisania).
Dla uczniów, którzy chcą sprawdzić się w różnorodnych zagadnieniach gramatycznych i poćwiczyć umiejętność budowania wypowiedzi ustnych i pisemnych.