Gra Let's talk - Choose Your Own Destiny - A Sci-Fi Adventure (Nauka i technika)

2122

Nowy produkt

CHOOSE YOUR OWN DESTINY - A Sci-Fi Adventure (Nauka i technika) 

  • Gra opiera się na dyskutowaniu i negocjowaniu wielowątkowych scenariuszy wydarzeń, które prowadzą do różnych zakończeń.

  • Uczniowie mają przedstawione jakieś sytuacje i kilka alternatywnych działań – wspólnie muszą podjąć decyzje, które działania chcą podjąć i uargumentować dlaczego akurat te.

  • Kolejne karty, to kolejne działania, kolejne negocjacje i coraz bardziej zawiła i zaskakująca fabuła.

    (niepozorne sprzątanie strychu może się zakończyć pobytem w więzieniu lub obiadem z Królową – wszystko zależy od decyzji podjętych w trakcie gry)

• Gra składa się z 40 głównych kart plus 5 dodatkowych kart ze zwrotami do wykorzystania przez uczniów

• Uczniowie pracują w grupach 2-5 osobowych (na zajęciach 1:1 również można wykorzystać grę- wtedy negocjacje odbywają się z nauczycielem)

Co ćwiczymy?

  • Słownictwo z całej podstawy programowej (każda gra skupia się na oddzielnym dziale)

  • Gramatykę (mnogość sytuacji i scenariuszy zmusza uczniów do używania różnorodnych struktur i czasów)

  • Funkcje językowe, czyli gotowe zdania i popularne zwroty, które są niezbędne do płynnej komunikacji (nie tylko te podane na kartach, ale mnóstwo innych, wymuszonych przez zawiłe scenariusze i niespodziewane zwroty akcji)

  • Umiejętność pracy w grupie, przedstawiania swojego punktu widzenia i negocjacji.

Dodatkowe zadania:

  • Gra może służyć wielokrotnie – wybór innego scenariusza prowadzi do innych kart i innych zakończeń.

  • Uczniowie, którzy zagrali w grę wielokrotnie mogą ułożyć swoje własne zakończenia, lub dodać nowe wątki na zrobionych przez siebie dodatkowych kartach.

  • Opowiadanie o możliwych skutkach różnych działań to idealny pretekst do przećwiczenia zdań w trybach warunkowych.

  • Inspirując się kartami „choose your own line” uczniowie mogą stworzyć listę słówek niezbędnych do użycia w grze – ta opcja sprawdza się wyjątkowo dobrze, kiedy używamy gry jako powtórki leksykalnej po zrealizowaniu danego działu z podręcznika.

Praca w grupie:

  • Współtworzenia znaczeń w rozmowie.

  • Możliwość pomagania sobie w przypadku braku zrozumienia, testowania swoich hipotez językowych, otrzymywania informacji zwrotnej o poprawności i zrozumiałości używanego języka, oraz uczenia się od siebie.

  • Gra zawiera elementy powtarzalne (rozmowa odbywa się z kilkoma osobami na ten sam temat) – zwiększenie nie tylko płynności i logiki wypowiedzi, ale także praca nad zrozumiałością i poprawnością.

Cele niejęzykowe:

  • Budowanie relacji w grupie

  • Kreowanie pozytywnego nastawienia do procesu nauczania

  • Wiara we własne możliwości

  • Odnoszenie się podczas zajęć do ważnych kwestii

  • Wspomaganie rozwoju osobistego

  • Motywowanie do pracy

  • Odpowiadanie na potrzeby emocjonalne uczniów poprzez dyskusję na istotne tematy

Last but not least: Te gry to “samograj” – rolą nauczyciela jest podsłuchiwać jak uczniowie się angażują i radośnie snują dywagacje po angielsku ???? Proste zasady i arcyciekawe wątki gwarantują świetną zabawę, mądrą powtórkę leksykalno-gramatyczną i ekscytujące negocjacje.

Autorką scenariuszy jest EWA TOREBKO.

produkt dostępny

30,48 zł

30,48 zł za 1 zestaw