2325
Nowy produkt
ONCE UPON A TIME
Zestaw maxi mini "Once Upon a Time" składa się z 144 kart (3 zestawów po 48 kart), które można wykorzystać do opowiadania lub pisania historii.
Pierwszy zestaw (BEGINNING) zawiera zdania, które będą używane jako początki historii - wszystkie karty zaczynają się od słów: "Dawno, dawno temu był/a sobie...", a następnie przedstawiają postać i jej szczególną cechę, która może być postrzegana jako słabość lub moc.
Drugi zestaw (MIDDLE) zawiera zdania do wykorzystania jako środek historii - wszystkie karty wprowadzają dramatyczne wydarzenie, które może służyć jako punkt zwrotny w historii.
Trzeci i ostatni zestaw (ENDING) zawiera zdania zaczynające się od słowa: "...i", a następnie zdanie, które stanowi zakończenie lub rozwiązanie historii.
Uczniowie (pracując indywidualnie lub w parach/grupach) losowo wybierają jedną kartę z każdego z trzech zestawów i opowiadają lub piszą historię, która logicznie łączy wszystkie trzy elementy.
Przykładowe karty:
Zestaw 1: Once upon a time there was a teacher who had truth glasses.
Zestaw 2: The pills scattered on the floor in a rainbow of colours.
Zestaw 3: and they lived unhappily ever after.
Opowiadanie historii jest rozwijające na zajęciach języka obcego z wielu powodów:
Komunikacja: Tworzenie i opowiadanie historii wymaga używania języka w praktycznym kontekście komunikacyjnym. Uczniowie muszą wyrażać swoje myśli, pomysły i emocje, co pomaga w rozwijaniu umiejętności mówienia i rozumienia języka obcego.
Kontekst: Historie dostarczają kontekstu, co ułatwia zrozumienie nowych słów i wyrażeń w naturalnym kontekście. Uczenie się słownictwa i gramatyki w kontekście opowieści sprawia, że jest to bardziej przyswajalne.
Kreatywność: Opowiadanie historii zachęca uczniów do kreatywnego myślenia i wyrażania swoich pomysłów. To doskonały sposób na rozwijanie umiejętności wyrażania siebie w języku obcym.
Pamięć: Opowiadanie historii może pomóc w utrwaleniu słów i struktur językowych, ponieważ uczniowie angażują swoją pamięć, aby opowiedzieć spójną historię.
Motywacja: Tworzenie i opowiadanie własnych historii może być zabawne i motywujące. To może zwiększyć zaangażowanie uczniów w proces nauki języka obcego.
Kultura: Historie często odzwierciedlają kulturę i obyczaje kraju, którego języka się uczymy. Dzięki opowiadaniom można poznać różne aspekty kultury danego narodu.
Słuchanie i zrozumienie: Uczniowie muszą słuchać innych uczestników, aby zrozumieć ich historie. To rozwija umiejętność słuchania i zrozumienia mówionego języka.
Wszystkie te elementy sprawiają, że opowiadanie historii jest skutecznym narzędziem do nauki języka obcego, ponieważ łączy naukę z praktycznymi i kreatywnymi aspektami komunikacji.
Autorką kart jest Ewa Torebko
produkt dostępny
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności: